események

Kölyök Aikido Tábor – Csattogóvölgy

Vége a tanévnek, kezdődik a nyári szünet, ami a gyerekedzéskre is vonatkozik, köszönjünk hát el egymástól egy kellemes edzőtaborral! Ez a gondolat húzódik meg az idén is létrejött Aikido Kölyöktábor mögött, melyet a vadregényes Csattogóvölgy Szabadidő kempingben tartottunk.

Az árviz kicsit megzavarta az utitervünket, és a hazautunk sem a szandékunk szerint alakult, igy a gyerekek egy közös vonatozás és komp hajózás részesévé is váltak. A csapatot jómagam kísértem autóval, hogy a nagyobb táskákat ne kelljen cipelni, mindenkinél csak az utazáshoz szükséges ital és szendvics maradt. Az időjárás kedvezett, egyedül a harmadik napon szemerkélt egy kicsit az eső.

A vonat Verőcére futott be, ahonnan egy kis séta után faházak között találtuk magunkat. Hatalmas focipálya, csapra szerelt slag az egyik legkedveltebb szabadidős mókához, a pancsoláshoz, ping-pong asztal és játszótér teszi igazán kellemessé a helyszínt. A szobabeosztas után első dolgunk volt megrohamozni az éttermet, és bár volt, aki az otthoni kosztra vágyott, a konyha dolgozói igazán jó munkát végeztek. Evés utan egy kis pihenő járt mindenkinek, aztán italokkal felszerelkezve nekivágtunk az erdőnek, és kirándultunk egy jót. Visszafelé közös fagyűjtés, majd átöltöztünk az első edzéshez. Laci bácsi alaposan megmozgatott mindenkit, hogy elférjen a vacsora. Az első nap jutalma természetesen a tűzrakás volt, melynek végén a fiúk önként vállalkoztak a még parázsló rönkök eloltásában.

Az éjszaka és az alvás éjféltájban érkezett el, de ki nem emlékszik rá, milyen izgalmas is ilyenkor sokáig ébren maradni, és suttogva megbeszélni az élet nagy dolgait? Becsületére legyen mondva mindenkinek, hogy másnap reggel nyavalygás nélkül kelt fel és látott hozzá az első átmozgató futáshoz. Tisztálkodás, rendrakás, és irány a reggeli. A hidegkonyha is épp olyan kitűnő volt, mint azt megszoktuk szombaton kiegészitve a finom, meleg tábori teával.

Miután mindenki magához tért, lesétáltunk a kisvasuthoz, hogy ujabb élménnyel gazdagodjunk, elkattogtunk Királyrétre. Itt pedig nem várt más, mint egy kiépített játszótér és a még ennél is izgalmasabb patak, amely lehetőséget biztosított kicsik és nagyok számára is, hogy megmutassák gátépitő tudományukat. Visszatérve a járműhöz visszazötyögtünk a táborba és az ebéd után egy igazán érdekes előadásnak lehettünk aktív résztvevői: egy íjász oktató mesélt nekünk a csendes lövészet kialakulásáról és technikájáról, amit mindenki ki is próbálhatott. A bemutató után én tartottam egy edzést a táborlakóknak, hogy a vacsora ismét elfogyjon. Fagyüjtés és tüzrakás kötelező program volt, még egy kis kergetőzés is belefert a végén, aztán tisztálkodás, rendrakás, és 10 órakor megint probálkoztunk az elalvással.

Az utolsó edzés lehetősége elúszott a harmadik napon megérkezett esőfelhőkkel, de így is mindenki elégedetten vette tudomásul, hogy összepakolunk, és elválnak útjaink.

A három nap tapasztalatát nehéz összefoglalni, de mindenképpen jó volt észrevenni, hogy minden együtt töltött óra közelebb és közelebb hozza egymáshoz a gyerekeket. A korosztály és lakóhely szerint is megoszló társaság a harmadik napra csapattá kovácsolódott, és biztos vagyok benne, hogy a honvágy erős riválisa volt a szomorúság afelett, hogy nem maradunk tovább. Pedagógusként is egy különleges tapasztalat ez, a gyerekeket mennyire fontos a kötött foglalkozásokon kivűl is egybeterelni, és barátsággá nemesíteni az edzéseken kialakult ismeretséget.

Fáradtan, de vidáman tértem haza, két hét távlatából is élesen emlékszem minden pillanatra.

Arakawa

(képek a táborról)

posted by aikido shinbukan dojo